Sunday 29 May 2011

Budak Skem

Suatu hari pada hari peperiksaan,budak B sedang bersiap sedia untuk pulang memandangkan peperiksaan sudah 
pun tamat.Kawan budak B,budak A datang ingin melihat bawah meja budak B.Budak B tidak tahu motif budak A buat macam tu.Tidak sempat budak B membuka mulut ingin bertanya,budak A terus fire budak B.

             Budak A: Sikitnya buku bawah meja hang.Hang tak tinggal buku ka?
             Budak B: Aku takot la.Lagipun exam skrang ni aku nak baca kat rumah.
             Budak A: Wei! Jangan la skema sangat.Tinggal ja la buku bawah meja.
                             Aku tinggal ja sampai penuh meja aku.
             Budak B: Betoi ka? Takpa nanti habis exam aq tinggal buku bwah meja.
             Budak A: Aku tak sangka skema jugak hang ni.
Perbualan itu telah didengari oleh budak C lalu budak C memanggil budak B 'budak skem' mean
budak skema.Murid lain yang menganggap gelaran itu sesuai dengan rupa paras budak B lalu memanggilnya
'budak skem'.

Sejak hari itu,budak B digelar 'budak skem' sehinggalah skrang... 

1 comment:

  1. :D kecian...!! kenapalah budak A tu suruh ang buat jahat... ich2... ~(--_--')~

    ReplyDelete